کرونا در محمودآباد ۱۳۹ نفر را به کام مرگ نشاند
کرونا در محمودآباد ۱۳۹ نفر را به کام مرگ نشاند
محمودآباد آنلاین: توان مدیر شبکه بهداشت و درمان : متاسفانه کرونا در موج اوّل جان 67 نفر و در موج دوم جان 72 نفر محمودآبادی را گرفت.

عباس توان مدیر شبکه بهداشت و درمان در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان محمودآباد در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: در موج اول شیوع ویروس کووید ۱۹ مجموعاً ۳۴۰ نفر و در موج دوم ۵۰۴ نفر محمودآبادی به این بیماری مبتلا شدند که در بیمارستانهای محمودآباد ، آمل ، فریدونکنار و سایر شهرها بستری و درمان شدند.

وی گفت: هنوز وضعیت شهرستان و استان مازندران قرمز است ولی این بیماری سیر نزولی پیدا کرده و در حال فرو کش کردن است ولی شهروندان در آستانه فرا رسیدن فصل سرما باید مراقبت های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی را به واسطه شیوع آنفولانزا جدی تر رعایت کنند تا شاهد تحقق موج سوم این ویروس منحوس نباشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محمودآباد با اشاره به بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید گفت: از مجموع ۱۳۴ مدرسه شهرستان عوامل این شبکه از ۱۱۰ مدرسه در شهر و روستا بازدید کردند ولی در برخی مدارس فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی شود.

عباس توان با تاکید بر اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس گفت: متاسفانه عملیات گندزدایی مدارس ضعیف است و مدارس باید بر اساس پروتکل سه بار در طول روز گندزدایی شود که نیاز است مدیران و عوامل مدارس در این بخش اهتمام جدی تری از خود نشان دهند.

وی تصریح کرد: انتظار داریم مدیران و معلمان و دانش آموزان و همچنین خانواده ها در سامانه  خود ارزیابی بیماری کرونا به نشانی https://salamat.gov.ir مراجعه نموده و نسبت به غربالگری فردی و ثبت علائم بیماری اقدام نمایند.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین