آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول در مازندران
آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول در مازندران
محمودآباد آنلاین / نام نویسی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از امروز یکم خرداد همزمان با سراسر کشور به صورت حضوری در مازندران آغاز شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران گفت: ثبت نام پایه اول ابتدایی از امروز یکم خرداد در سراسر استان آغاز شد و  حداقل سن ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی ۶ سال تمام و ملاک محاسبه سن، اول مهرماه است.

بهروز منصورکیائی افزود: ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اولی به این صورت است که خانواده‌ها به مدرسه مراجعه کرده و مدیر مدرسه نسبت به ثبت موقت ثبت‌نام دانش‌آموز در سامانه اقدام می‌کند و پس از اعلام پاسخ پایگاه سنجش براساس نوبت‌بندی ثبت‌نام قطعی در مدرسه انجام می‌شود.

 وی با بیان اینکه میان پایه‌ها نیازی به مراجعه حضوری در مدارس ندارند، گفت: ثبت‌نام میان‌پایه‌ها به‌صورت خودکار انجام می‌شود و دانش‌آموز به پایه بالاتر می‌رود البته به‌جز مواردی که قرار است خانواده نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموز در مدرسه دیگر اقدام کند که در این صورت شرایط به گونه‌ای دیگر خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه مدارس حق دریافت هیچ وجهی به‌جز وجه کتاب و بیمه دانش‌آموزی را ندارند، افزود: موضوع مهمی که باید مورد توجه خانواده‌ها قرار دارد این است که ثبت‌نام دانش‌آموزان باید در محدوده جغرافیایی صورت گیرد.

منصورکیائی یادآور شد: ثبت‌نام تنها درمدارس خاص، هنرستان‌ها و عشایری محدوده جغرافیایی ندارد در غیر این صورت موضوع مهم ثبت‌نام دانش‌آموز در حوزه جغرافیایی مربوط به خود مهم است.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما