جمع آوری زباله نیازمند مشارکت و همراهی شهروندان است
جمع آوری زباله نیازمند مشارکت و همراهی شهروندان است
محمودآباد آنلاین : آویزان کردن کیسه های زباله از درختان لب جاده و جمع شدن کوپه ای زباله در خیابان های اصلی روستا کاملا از دورتر مشهود بود و چهره خوبی به روستای زیبا و توریست پذیر بیشه کلا نمیداد.به همین دلیل به سراغ دهیار روستا رفتیم تا علت عدم جمع آوری زباله در سطح روستا را جویا شویم.

محمد علی نژاد در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: در راستای جمع آوری مکانیزه زباله ۳۰ عدد سطل زباله تهیه کردیم ولی متاسفانه از استقرار سطل های زباله در نزدیکی خانه هایشان خودداری می نمایند و این یکی از بزرگترین چالش های ما در جمع آوری زباله در روستاست.

دهیار روستای بیشه کلا گفت: ما ضعفی یا کوتاهی از بعد اجرایی برای جمع آوری زباله نداریم و حتی اولین اصول جابجایی زباله که تفکیک و ساعت جمع آوری هم باشد به عنوان روستای پایلوت حاضریم اجرا کنیم ولی چالش اساسی تری که بیشه کلا را از بعد زیست محیطی تهدید می کند نبود مکان مناسب برای دپوی زباله می باشد و این در حالی بود که فقط در ایام عید نوروز ۳۰ تن زباله جمع شده بود که نه آمل و نه و نه محمودآباد اجازه تخلیه و دپوی زباله را نمی دهند.

محمد علی نژاد گفت: این دهیاری هم ماشین آلات مناسب و هم نیروی انسانی مورد نیاز برای تحقق این مهم را دارد ولی انتظار میرود مقامات بلند پایه شهرستان چاره ای اتخاذ نمایند و جایگاهی برای دپوی موقت زباله به ما بدهند.

محمد علی نژاد دهیار بیشه کلا با اشاره به ضرورت تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی کشور از عموم اهالی روستای بیشه کلا از بخش سرخ رود شهرستان محمودآباد خواست تا تعامل و همکاری لازم را برای نصب سطل های زباله داشته باشند تا هم روستا چهره زشتی به خود نگیرد و هم به موقع توسط شرکت پیمانکار تخلیه خواهد شد و اهالی روستا در این حوزه دغدغه ای نداشته باشند.

وی در خاتمه تاکید کرد : روستای بیشه کلا و روستاهای زیادی در شهرستان محمودآباد جا برای دپوی زباله ندارند و  در عید همین امسال مجبور شدیم متاسفانه بخشی از زباله ها را در نزدیکی آب بندان روستا دپو کنیم و با توجه به افزایش میزان حجم زباله چاره ای نداشیتم.

 

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین