تحقق شهر الکترونیک در محمودآباد یک گام به جلو رفته است
تحقق شهر الکترونیک در محمودآباد یک گام به جلو رفته است
فرهاد محمدی رئیس اداره مخابرات شهرستان محمودآباد از تجهیز این شهرستان به فیبر نوری و بهره برداری از فناوری BTS جهت تقویت شبکه موبایل خبر داد و گفت : با همکاری شهرداری، عملیات اجرای فیبر نوری در راستای تحقق شهر الکترونیک و اجرای طرح پایش تصویری در محمودآباد و سرخرود صورت گرفته است.

 

فرهاد محمدی در گفتگویی اختصاصی با محمودآباد آنلاین بیان کرد : طرح فیبرنوری در روستاهای قصابکتی ، کلوده و طلارم با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال با مشارکت دهیاری‌ها آغاز شده و عملیات حفاری بزودی شروع خواهد شد.

وی افزود : در روستاهای سیرجارون و گل محله که مشکل شبکه تلفن ثابت داشتند ، تجهیزات کافو نوری با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال نصب و راه اندازی شده است.

او عنوان داشت : متاسفانه از ابتدای سال جدید تا به امروز ۴۸ مورد سرقت تجهیزات مخابراتی را در شهرستان شاهد بودیم که ضمن ایجاد اختلال در شبکه و قطع ارتباط شهروندان ، این مسئله خسارات زیادی به مخابرات تحمیل کرد که با تلاش های ماموران نیروی انتظامی، سه سارق دستگیر و تحویل مراجع قضایی گردیدند.

محمدی با اشاره به مصوبه سازمان نظام مهندسی مبنی بر حذف سیم‌های مسی، بر لزوم استفاده از فیبر نوری و جایگزینی آنها با سیم‌های مسی در احداث ساختمان ها ی جدید تاکید کرد.

وی تصریح کرد : فیبر نوری دارای پهنای باند بسیار بالاتر از کابل‌های معمولی بوده و با آن می‌توان داده‌های تصویر، صوت و داده‌های دیگر را به‌راحتی با پهنای باند بالا تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و بالاتر انتقال داد.

 

وی بیان داشت : امروزه فیبر نوری، به دلیل پهنای باند وسیع‌تر در مقایسه با کابلهای مسی، و تأخیر کمتر در مقایسه با مخابرات ماهواره‌ای از مهم‌ترین ابزار انتقال اطلاعات محسوب می‌شود.

مدیر مخابرات محمودآباد با بیان اینکه بازار قائم محمودآباد و مسکن مهر چاکسر به فیبر نوری تجهیز شده‌اند اظهار کرد : سرخرود اولین شهر در مازندران بود که سرتاسر آن به فیبر نوری مجهز شد و تمام مشترکین سرخرود می توانند از اینترنت پرسرعت استفاده نمایند.

او در ادامه از بهره برداری فناوری BTS در محمودآباد خبر داد و گفت : دکل مخابراتی BTS که امروزه کاربرد بسیاری در پوشش و تقویت آنتن دهی تلفن همراه دارد در سرخرود و محمودآباد از جمله میدان شهید کاظمی ، کنارگذر غربی و عزت آباد نصب شده است.

محمدی با بیان اینکه نصب هر BTS به اعتباری دو و نیم میلیارد تومانی نیاز دارد، از نصب دکل های مخابراتی BTS در روستاهای گلیرد و سیارکلا ، کوچه باران ۱۱ واقع در خیابان معلم ، استادیوم شهید بهشتی و کوچه نسیم ۳۳ در خیابان امام محمودآباد در روزهای آتی خبر داد.

او اضافه کرد : همچنین در روز های آینده یک اکسس گت وی در روستای ابوالحسن آباد به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان نصب خواهد شد.

وی از شهروندان تقاضا کرد تا با در اختیار گذاشتن یا اجاره دادن یک زمین ۸۰ متری به آنان جهت نصب دکل همیاری کنند.

فرهاد محمدی با بیان اینکه تحقق شهر الکترونیک در محمودآباد یک گام به جلو رفته است اظهار داشت : امیدواریم با همیاری دهیاری‌ها بتوانیم تجهیزات بیشتری را وارد شهرستان کنیم.

رئیس اداره مخابرات شهرستان محمودآباد اعلام کرد : به تمام مدارس محمودآباد از سوی مخابرات اینترنت و تلفن رایگان داده شده و جا افتادگان از این طرح با مراجعه با اداره مخابرات شهرستان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

او به خبرنگار ما گفت : درآمد مخابرات شهرستان محمودآباد در سال جاری تا به امروز ۱۷۵ میلیون و هزینه های آن ۲۷۵ میلیون تومان بوده است که علی رغم زیانی که عاید ما شده است ، باز هم در پی رقم زدن اتفاقاتی دیگر در محمودآباد هستیم.

محمدی در پایان ذکر کرد : ما ۵۰ هزار تلفن ثابت در کل شهرستان داریم و آبونمان مخابرات برای سال جدید به هزار ریال در روستا و ده هزار ریال در شهر تغییر کرده است.

  • نویسنده : امیر عباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین