بی اعتمادی امروزمان را مرهون اعتماد قبلی مان در گذشته هستیم
بی اعتمادی امروزمان را مرهون اعتماد قبلی مان در گذشته هستیم
محمودآباد آنلاین: کمتر از 82 روز تا مهمترین رویداد سیاسی کشور که در 28 خرداد سال جاری برگزار خواهد شد ، باقی مانده تا مشخص شود سرنوشت چهار سال آینده شهر توسط چه کسانی رقم خواهد خورد ولی چیزی که مرا دست به قلم کرد تا این سطرها را به نگارش درآورم ،شکل رفتار عجیب نامزدها و وعده های انتخاباتی که خارج از توان و اختیارات آنهاست !!

بهار ۱۴۰۰ متفاوت تر از همیشه همراه بود و هر روز که به روز موعود نزدیک تر می شویم تنور انتخابات داغ تر از قبل دنبال می شود و  شور و اشتیاق نامزدها برای رسیدن به کرسی مدنظر ستودنی ست اما باید دید این شور و اشتیاق صرفاً برای رفع مشکلات و نیازهای مردمی ست و یا تعیین منافع شخصی خود!!

در این میان باید مراقب افرادی بود که عزم خود را جزم کرده اند تا در صورت رسیدن به خواسته هایشان به هر قیمتی، نه تنها دردی از مردم دوا نکنند بلکه استخوانی شوند لای زخم هایمان.

همه می دانیم که مشارکت در انتخابات و رأی دادن از مولفه های اساسی رفتار سیاسی شهروندان محسوب می شود اما این سوال همیشه مطرح بوده و هست که علت و انگیزه هر نامزد برای شرکت در انتخابات چه بوده و چه هست؟! روی صحبت من با نامزدهای محترم است. وعده وعید های داده شده در ادوار قبل و محقق نشدن آنها به نوعی سردی و بی انگیزگی را در دل مردم نهادنیه کرده است و سوال اینجاست آیا باز هم در شعارهای انتخاباتی خود وعده هایی خواهند داد که هیچ وقت رنگ و بوی عملیاتی و اجرایی نگرفته و همچون سخنی گوهربار در خاطرات مردم خاطره می شود؟!

این روزها مردم خوب شهر و کشورم مشکلات زیادی را در زندگی روزانه خود لمس می کنند و چرخ زندگی ها در وانفسای تورم اقتصادی به سختی می چرخد ولی هیچ وقت از یاد نخواهند برد عده ای که با دادن چه وعدهایی رأی گرفتند اما بعد از پیروزی در انتخابات گویی فراموشی به سراغشان آمد! چه دوره همی های شبانه ای با رنگ و بوی تبلیغاتی، چه بریز بپاش های رنگارنگی و چه حرف های زیبایی که حالا همچون یک رویا در ذهن خیلی ها مجسمه شده است، اگر کاندیدا بعد از انتخابات و اخذ رای اعتماد مردم آلزایمر می گیرند ولی مردم صبور شهرم هیچ وقت از یاد نخواهند برد ، پس دوستان جدید طوری رفتار نکنید که مردم  برای حضور در پای صندوق های رأی دلگرم شوند اما بعد از مدتی از کرده خود پشیمان گردند.

و اما در این سطر روی صحبتم با مردم فهیم محمودآباد است ، حالا که این روزها ، ثانیه به ثانیه ، تنور انتخابات ۱۴۰۰ داغ و داغ تر می شود و نامزدهای زیادی خود را در مقام عرضه قراره داده و سعی دارند با ارائه برخی برنامه ها سرنوشت و آینده فرزندانتان را در دست بگیرند ، چه خوب است ، ارزیابی جدی تر و هوشمندانه تری داشته باشیم تا ببینیم کمبود ها، نیازها و نارسایی های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی، رفاهی و نیز مشکلات زیرساختی شهر چقدر با وعده ها و برنامه های ارائه شده از سوی کاندیدا برای رفع و رسیدن به شرایط ایده آل نزدیک تر و منطقی تر است و در این مجال ، بدور از نسبت ها و آشنایی ها و در مقام قیاس و تنها با در نظر گرفتن شایسته سالاری بر مبنای تحصیلات ، تجربیات و سوابق اثر بخش و برنامه محوری به پای صندوق رای رفته و خادمین واقعی خود را انتخاب نمایید.

بیایید در سال جدید از بهار یاد بگیریم و همگام و همزمان با تحول زمین و طبیعت در پس رستاخیز بهار ، این بار تحول در عرصه مدیریت شهری را با قدم ها و دستان پر مهرتان به آیندگان هدیه بدهیم و بیاییم برای حال خوب شهر و کشورمان سنگ تمام بگذاریم و یادمان نرود این روزها حال شهر و مردمش خوب نیست و بی اعتمادی امروزمان را مرهون اعتماد اشتباه قبلی مان در گذشته هستیم

فرقی نمی کند چه آن بازاری، چه آن کارگر روزمزد، چه آن عمده فروش و چه آن خرده فروش! چه آن نجار و چه آن عطار!

همه شهر پر از بغض فرو خورده اند دلشان لبریز از غصه است ولی آبرو داری می کنند.

برای آینده فرزندانتان و این شهر ، ساده از ۲۸ خرداد نگذریم.

باشد که رستگار شویم.

  • نویسنده : امین امینی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین