اقامت ۹۳ هزار ۶۱ مسافر در سکونتگاه‌های رسمی محمودآباد
اقامت ۹۳ هزار ۶۱ مسافر در سکونتگاه‌های رسمی محمودآباد
محمودآباد آنلاین : نبی اله اصغری رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی محمودآباد در این جلسه با بیان اینکه از ابتدای روز بیست و هفتم اسفند ماه سال گذشته تا چهارم فروردین ستاد تسهیلات سفر نوروزی فعالیت خود را به طور رسمی شروع کرده است، عنوان کرد: این ستاد با شرح وظایف دائمی دستور کار دارد به انجام امور آن می‌پردازد که امسال نسبت به گذشته با توجه به اتفاقاتی متفاوت بوده است اگرچه ممکنه انتقاداتی هم باشد.

وی با اشاره به اینکه چنین تغییرات علاوه بر شهرستان در سایر شهرستان‌های استان انجام می‌شود، تصریح کرد: در این ایام با فعالیت کمیته‌ها گزارش آماری روزانه به دبیرخانه ستاد ارائه می‌شود البته این آمار چالشی در حوزه اقامت وجود دارد.

اصغری با بیان اینکه طبق ثبت آمار حدود ۹۳ هزار ۶۱ مسافر در سکونتگاه‌های رسمی اقامت یافتند، گفت: یک‌هزار و ۸۰۱ نفر در هتل و متل، ۱۶۵۷ هتل آپارتمان، ۶۳ هزار و ۸۱۶ خانه مسافر، ۴ هزار و ۴۵۶ دولتی، ۱ و ۶۷۶ مدرسه، ۱۹ هزار و ۶۵۵ نفر چادر خواب به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از سوی این ستاد در حوزه بازرسی ۷۹ بازدید با ۶ مورد ستاد خبری و ۵ مورد گشت مشترک انجام شده است، تصریح کرد: با ۵۳۴ بازرسی بهداشتی ۲۱ مورد تخلف اعلام شده که حدود ۲۰۰ کیلومتر گرم تخلف فاسد غذایی گزارش شده است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی محمودآباد ادامه داد: در این مدت ۱۳ مورد جشنواره به همراه ۴۳ برنامه و رویداد به اجرا در آمده که مورد استقبال مسافران و شهروندان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در زمینه توزیع سوخت نیز ۲ میلیون و ۹۳۲ هزار لیتر مصرف بنزین، ۳۶۸ هزار گازوئیل و ۳۱۴ هزار و ۸۱۲ سی ان جی گزارش شده است، گفت: نواقصی که می‌توان طی این مدت عنوان کرد در زمینه برپایی نمایشگاه نوروزی که طبق مصوب قرار بود تا دهم فروردین باشد این نمایشگاه جمع‌آوری شد؛ همچنین زیرساختی نیز نیاز به حمایت‌هایی از سوی ستاد تسهیلات سفر انجام شود.

  • نویسنده : کبریا مقدس
  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم مازندران