آغاز بکار مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا در محمودآباد
آغاز بکار مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا در محمودآباد
محمودآباد آنلاین: فرماندهی انتظامی شهرستان محمودآباد گفت: با پیگیری های بعمل آمده در آستانه سال نو و با توجه به تامین نیروی انسانی و تجهیزات این مرکز در ستاد فرماندهی انتظامی محمودآباد ، پلیس فتا در این شهر در سالجاری فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

سرهنگ محمود حسین زاده فرماندهی انتظامی شهرستان محمودآباد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: پلیس فتا با توجه به سیاست‌های کلان نیروی انتظامی و تخصصی که دارد به رصد کنترل و پایش فضای مجازی می‌پردازد.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد گفت: امروزه استفاده از اینترنت و حضور در دنیای مجازی، بخش جدایی ناپذیری از زندگی کلیه آحاد جامعه شده است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد و به همین دلیل، این فضا، نیازمند سر و سامان و نظم گرفتن است تا از امنیت برخوردار باشد و حقوق افراد در آن، مورد تعرض و خدشه، توسط سوء استفاده گران، قرار نگیرد.

وی افزود: پلیس فتا، به منظور پیگیری، تحقیق و کشف جرایمی که در فضای مجازی ، اتفاق می افتد، ایجاد شده  و مهمترین وظایف آن ایجاد امنیت و کاهش مخاطرات برای فعالیت‌های مختلف در جامعه‌ اطلاعاتی، ممانعت از تعرض، به ارزش‌ها و هنجارهای جامعه، مراقبت و پایش از فضای تولید و تبادل اطلاعات، با هدف پیشگیری از تبدیل شدن این فضا به بستری برای انجام فعالیت‌های غیرقانونی، می باشد.

به گزارش محمودآباد آنلاین پیش از این ستاد فرماندهی انتظامی محمودآباد از بهره مندی واحد پلیس فتا محروم بوده و شهروندان به منظور پیگیری امورات خود به ستاد انتظامی نور مراجعه می نمودند.

 

 

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین