آجر های احداث اولین هنرستان سرخ‌رود چیده شد
آجر های احداث اولین هنرستان سرخ‌رود چیده شد
محمودآباد آنلاین: آئین کلنگ زنی ساخت هنرستان دخترانه ۸ کلاسه خیر ساز در سرخ‌رود صبح امروز همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر برگزار شد.

شیرزاد مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان مازندران در این آئین گفت: ما در این ایام ۲۲ فضای آموزشی و پرورشی را آماده و تقدیم دستگاه آموزش و پرورش کردیم که از این تعداد ۱۲ پروژه با کمک خیرین عزیز به بهره برداری رسید.

 

وی افزود: خیرین کمک های شایانی به دستگاه تعلیم و تربیت کردند و پرورش و تربیت بسیاری از آینده سازان مرهون خدمات نیک خیرین است.

 

مرتضی نصری مدیر آموزش و پرورش محمودآباد هم در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی گفت: ساختن مدرسه توفیق بزرگی است که نصیب انسان های بزرگ خواهد شد.

 

نصری بیان کرد: به جهت اینکه مهارت‌آموزی در بین دانش‌آموزان ما بیشتر شود و همچنین فرصت های اشتغال بیشتری نیز برای جوانان ایجاد شود ساخت هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش از اهمیت ویژه ای برخوردار است که ما بدان نیازمندیم.

 

وی با اشاره به وجود ۶ مدرسه در شهر سرخ‌رود افزود: ما تاکنون هنرستان مستقلی در سرخ‌رود نداشتیم و این یک دغدغه برای ما بود که خوشبختانه با تلاش و همت خیر محترم حل این دغدغه نیز کلید خورده است.

 

به گزارش محمودآباد آنلاین؛ این هنرستان ۸ کلاسه با زیر بنای ۸۰۰ متر در زمینی به مساحت یک هزار و ۷۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال از محل کمک خیر مدرسه ساز محمود اباذری در شهر سرخ‌رود احداث خواهد شد.

 

لازم به ذکر است که در این آئین، شیرزاد مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان، ولی‌الله فرزانه نماینده مردم شهرستان های نور و محمودآباد در خانه ملت، خسرو طالبی فرماندار محمودآباد، حق شناس معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار، بخشدار سرخرود، فرمانده سپاه و رئیس آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

  • نویسنده : امیرعباس رضاپور
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین