محمدعلی نصیری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین گفت: طرح ۳۷۷۰ با تبدیل ۳۰ خدمت حضوری به ۳۰ خدمت غیرحضوری برای کاهش سالانه ۷۰ میلیون از ۹۶ میلیون مراجعه حضوری به تامین اجتماعی و تحت عنوان ۷ خدمت تدوین شده است.
وی در ادامه بیان کرد: خدمت شماره ۱، پرداخت هدیه ازدواج بدون درخواست و مراجعه برای کلیه بیمه شدگان اجباری دارای ۷۲۰ روز سابقه پرداخت حق بیمه ظرف پنج سال منتهی به تاریخ ثبت رسمی اولین عقد دائم است که شهروندان میتوانند با دریافت برخط اطلاعات ازدواج از سامانه سازمان ثبت احوال و احراز سیستمی شرایط و پرداخت هوشمند کمک هزینه به شماره حساب بیمه شده از این خدمت استفاده نمایند که پس از آن پیامک تبریک و اعلام پیامکی واریز کمک هزینه (هدیه) به بیمه شده ارسال خواهد شد.
وی افزود: خدمت شماره ۲ این طرح، حذف مراجعه فرزندان اناث مستمری بگیر با ثبت هوشمند خاتمه کفالت است و روش بهره مندی از این خدمت، ثبت هوشمند خروج از کفالت فرزندان (دختر) مستمری بگیران بر اساس اطلاعات دریافتی از ثبت احوال مشمولین برای بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرزند دختر مستمری بگیران میباشد.
نصیری ادامه داد: سومین خدمت این طرح، ابلاغ غیر حضوری احکام مطالباتی در سامانه اختصاصی خدمات الکترونیکی سازمان برای بیش از ۱/۲ میلیون کارفرمایان کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی (حدود ۴/۳ میلیون برگ ابلاغیه) است که روش بهرهمندی از آن، ارسال پیامک اطلاع رسانی به کارفرمایان مبنی بر مراجعه به سامانه، سپس امکان مشاهده ابلاغیه احکام مطالباتی در سامانه اختصاصی خدمات الکترونیک سازمان و مراجعه کارفرما به سامانه و مشاهده ریز احکام مطالباتی مربوطه میباشد.
رئیس اداره تامین اجتماعی محمودآباد اضافه کرد: چهارمین خدمت، ابلاغ مفاصا حساب ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی به واگذارندگان و مقاطعهکاران سراسر کشور در سامانه خدمات الکترونیکی سازمان است که پس از ارسال پیامک اطلاع رسانی به واگذارنده کار و مقاطعهکاران مبنی بر مراجعه به سامانه، امکان مشاهده مفاصا حساب صادره در سامانه خدمات الکترونیک سازمان فراهم میگردد.
وی با بیان اینکه خدمت شماره ۵ در دو بخش استعلام وضعیت دریافت مستمری در سامانه خدمات الکترونیکی سازمان و استعلام ارتباط بیمهای بیمه شدگان در سامانه خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی انجام خواهد شد گفت: برای بهره مندی از این خدمات، کلیه سازمانها و نهادهای متقاضی استفاده از این سرویس میتوانند با انعقاد تفاهم نامه این خدمت را دریافت نمایند و متقاضی باید به سامانه خدمات غیر حضوری سازمان مراجعه و گواهی وضعیت دریافت مستمری خود را اخذ و به مرجع ارائه نماید.
نصیری افزود: خدمت شماره ۶، ثبت نام غیر حضوری افراد تبعی توسط بیمهشده اصلی در سامانه خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی است که بیمه شده باید در این مرحله به سامانه اختصاصی خدمات غیر حضوری سازمان به نشانی eservices.tamin.ir ، منوی بیمهشدگان و گزینه خدمات نام نویسی، سپس نام نویسی افراد تبعی بیمه شده مراجعه نماید.
وی در ادامه گفت: همچنین خدمت شماره ۷ و آخرین خدمت مشمول این طرح، درخواست تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه به صورت کسری از ماه، برای بیش از یک میلیون بیمه شده شاغل در کارگاه های تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی که کمتر از ماه کامل کارکرد دارند میباشد که برای بهره مندی از آن بیمه شدگان متقاضی تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه به سامانه خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir مراجعه، سپس به منوی بیمه شدگان / امور بیمه شدگان / تکمیل سوابق کسری از ماه / مشاهده آئین نامه قرارداد / اعلام موافقت تائید اطلاعات هویتی / اعلام تمایل متقاضی و تکمیل فرم درخواست در سامانه و انعقاد قرارداد پرداخت حق بیمه متناسب با روزهای کسر کار بیمهشده پایان هر نیمسال رجوع کند.
محمدعلی نصیری تصریح کرد: شهروندان عزیز میتوانند برای استفاده از خدمات دیجیتال و غیر حضوری تامین اجتماعی برای ثبت شماره تلفن همراه و حساب بانکی بیمه شده ، ثبت نام کارفرما، ثبت نام واگذارنده و مقاطعهکار، ثبت نام وام مستمری بگیران و ثبت نام بیمه شدگان به سامانه اختصاصی خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir مراجعه نمایند.
وی در پایان ذکر کرد: همچنین مرکز ارتباطات و نظارت مردمی ۱۴۲۰ پاسخگوی ۲۴ ساعته و شبانه روزی مردم و بیمه شدگان عزیز است.
- نویسنده : امیرعباس رضاپور
- منبع خبر : محمودآباد آنلاین