مناسب سازی معابر شهری مهمترین چالش معلولین نابینا
مناسب سازی معابر شهری مهمترین چالش معلولین نابینا
محمودآباد آنلاین : محمودی رئیس اداره بهزیستی محمودآباد : فارغ از مشکلات مسکن و ازدواج و اشتغال افراد نابینا ، مناسب سازی معابر شهری برای تردد این عزیزان نیازمند همت شهرداری ها می باشد.

خلیل محمودی رئیس اداره بهزیستی شهرستان محمودآباد در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار محمودآباد آنلاین به مناسبت فرارسیدن روز ملّی ایمنی عصای سفید گفت: امسال با توجه به ضرورت توجه و پاسداشت جایگاه این قشر مظلوم در جامعه کلیه مراسم های سراسر کشور با شعار ( دنیایی بهتر برای نابینایان با آموزش همگانی،رفع موانع مشارکت و اجرای قوانین) برگزار خواهد شد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان محمودآباد گفت: ۱۴۹ نفر از شهروندان محمودآبادی با معلولیت بینایی مواجه هستند که تحت پوشش این نهاد حمایتی بوده و از این تعداد ۱۴ نفر نابینای مطلق و ۲۸ نفر مشکل بینای در حد شدید و ۱۰۵ نفر هم فرد کم بینا هستند و از خدمات مستمری ماهیانه ، کمک های موردی و سایر تسهیلات مدنظر این اداره بهره مند می باشند.
خلیل محمودی با اشاره به مشکلات مسکن و ازدواج و اشتغال افراد نابینا گفت: معابر شهری و برخی از ادارات برای تردد و مراجعه آنها اصلا مطلوب نیست و مناسب سازی معابر شهری برای تردد این عزیزان نیازمند همت شهرداری ها می باشد.
وی مهم ترین علت بروز نابینایی مادرزادی در افراد را بیماریهای ژنتیکی چشم عنوان کرد و افزود: ۵۰% درصد مشکلات چشمی ناشی از مشکلات ژنتیکی است که خانواده ها باید با مراجعه به مراکز مشاوره پیش از ازدواج و تولد فرزند خود از هرگونه معلولیت پیشگیری نمایند.
محمودی یکی از مهم ترین فعالیت های سازمان بهزیستی را موضوع پیشگیری و غربالگری تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال عنوان کرد و افزود: انتظار میرود در زمان اعلام فراخوان از سوی این سازمان شاهد مشارکت و همراهی شهروندان در راستای تامین سلامت بینایی فرزندانشان باشیم.

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : محمودآباد آنلاین