سرعت گرفتن روند واکسیناسیون در مازندران
سرعت گرفتن روند واکسیناسیون در مازندران
محمودآباد آنلاین/ تزریق واکسن کرونا در مازندران از مرز ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دُز گذشته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ مرکز مازندران ، ۵ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۲۸۹ دُز واکسن تاکنون در مناطق زیر پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل تزریق شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : ۴ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۳۹۲ دُز واکسن در مناطق زیر پوشش این دانشگاه تزریق شده است.

دکتر اویس افزود : از این تعداد ۲ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۶۷۹ دُز نخست معادل ۸۱ و دو دهم درصد و یک میلیون و ۹۰۲ هزار و ۷۱۳ دُز دوم معادل ۷۳ و هفت دهم درصد بوده است.

او گفت : تاکنون ۲۲ هزار و ۸۶۷ نفر معادل ۷۲ و ۹ دهم درصد از ۳۱ هزار و ۳۵۷ نفر کادر بهداشت و درمان استان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز گفت : تاکنون ۸۱۱ هزار و ۸۹۷ دُز واکسن به همشهریان بابلی تزریق شد.

جوانیان با بیان اینکه نشانه اصلی اومیکرون، سرعت زیاد ابتلا در بین افراد خانواده و اطرافیان بیمار است افزود : راه تشخیص بیماری کرونا همان تست PCR است که از طریق بینی و حلق انجام می‌شود.

او گفت : امروز دُز نخست ، دوم و سوم واکسن «سینوفارم، برکت» در مراکز تجمیعی مصلی ، بیمارستان میناگر و مراکز جامع سلامت تزریق خواهد شد.

جوانیان ادامه داد : دُز نخست و دوم واکسن «پاستور» و دوز سوم پاستور پلاس (سوبرانا) در بیمارستان میناگر و مصلی تزریق می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت : دز نخست و دوم واکسن «اسپوتنیک» در بیمارستان میناگر تزریق می‌شود.

او افزود : ساعت کاری مراکز تجمیعی صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۲ و عصر‌ها ۱۵ تا ۱۸ و بیمارستان میناگر از ساعت ۸ تا ۱۸ است.

  • نویسنده : سارا اسماعیلی
  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران