تلنبار شدن ۲۰۰ تن زباله در سواحل محمودآباد
تلنبار شدن ۲۰۰ تن زباله در سواحل محمودآباد
محمودآباد آنلاین : معاون فنی اداره حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه هنوز برخی شهرداران موضوعات مرتبط با پسماند را در اولویت قرار ندادند، تصریح کرد: همچنین مشکل زباله در محمودآباد را پیگیری کردیم که حدود ۲۰۰ تن زباله در کنار ساحل تلنبار شده که جابه‌جا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مشکل زباله مهم‌ترین مشکل مازندران است به‌طوری‌که جنگل‌ها، سواحل، حاشیه‌ها جاده‌ها، مراتع کوهستانی جایی‌ را سراغ نداریم که از عوارض و تاثیرات ناگوار زباله دور مانده باشد.

تلنبار شدن زباله‌ها در جنگل‌ها و سواحل استان مساله پسماند در استان را بیشتر جلوه‌گر کرده و شیرابه‌ها در دل جنگل‌ها و یا سواحل روان شده و سفره‌های زیرزمینی آغشته به آنها شده که بلای جان گیاهان و جانوران و در نهایت خود انسان شده است.

مازندران ۲۸ مرکز دفن سنتی زباله دارد که در این میان وضعیت بعضی از سایت‌‌های دفع زباله در قائم شهر و محمودآباد و جنگل شیرگاه که نشان می‌دهد این زباله‌ها بدون رعایت اصول بهداشتی در مکان‌‌هایی غیر استاندارد دفن شده و شیرآبه آنها به آب رودها و آب‌های زیر زمینی و دریا نفوذ می‌کند و موجب آلودگی شیمایی محیط زیست می‌شود که در ارتباط با آخرین پیگیری‌ها علی‌اکبر یداللهی معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اظهار کرد: در ارتباط با قائمشهر اخطارهای لازم داده شده که پیگیری کردیم و اخیرا بحث آهک‌پاشی در دستور کار قرار گرفت.

معاون فنی اداره حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه هنوز برخی شهرداران موضوعات مرتبط با پسماند را در اولویت قرار ندادند ، تصریح کرد: همچنین مشکل زباله در محمودآباد را پیگیری کردیم که حدود ۲۰۰ تن زباله در کنار ساحل تلنبار شده که جابه‌جا خواهد شد.

 

  • نویسنده : سید مهرداد محمدیان
  • منبع خبر : خبرگزاری فارس