برون رفت از کرونا نیازمند ایمن سازی جمعی است/ قرنطینه به روال گذشته ممکن نیست
برون رفت از کرونا نیازمند ایمن سازی جمعی است/ قرنطینه به روال گذشته ممکن نیست
فرماندار محمودآباد با اشاره به اینکه قرنطینه سازی به روال موج اول ممکن نیست افزود: تلاش می کنیم در موج دوم بیماری با ایجاد تعادل در کنترل کرونا و اقتصاد و معیشت مردم به سمت ایمن سازی جمعی حرکت نماییم. ‎

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان محمودآباد علیرضا شریعت در سی و چهارمین جلسه شهرستانی مقابله با کرونا که پیش از ظهر امروز با حضور اعضای  این ستاد در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد گفت: انتظار داریم با تغییر در سبک زندگی و نهادینه کردن فرهنگ بهداشت فردی  در راستای توسعه سلامت اجتماعی  و ایجاد تعادل بین شرایط کرونایی و اقتصاد و معیشت مردم در کنار اعمال برخی محدودیت ها و تشدید نظارتها و رعایت سفت و سخت پروتکل های بهداشتی به سمت ایمن سازی جمعی حرکت نماییم.

نماینده عالی دولت در شهرستان ضمن قدردانی از کمک های خیرخواهانه مردم در موج اول شیوع بیماری تاکید کرد: انتظار ما در گام دوم این است که در پویش های جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی بطور مجزا و موازی عمل نکنند تا این کمک ها به صورت هدفمند و متمرکز ساماندهی شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان محمودآباد افزود: شهروندان می توانند کمک های نقدی و غیر نقدی خود را جهت تهیه اقلام و تجهیزات بهداشت فردی و مصارف بهداشتی مورد نیاز بیمارستان و مراکز درمانی اعم از گان ، ماسک و مواد ضدعفونی و… و همینطور تامین کمک های معیشتی به افراد نیازمند و زیان دیده مالی از کرونا را صرفاً به شماره حساب های اعلامی شبکه بهداشت و درمان و سپاه شهرستان واریز و تحویل نمایند.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ردیابی بیماران مبتلا به کرونا (تریسینگ بیماران) تاکید کرد: مبتلایان با علایم خفیف که نیاز به بستری در بیمارستان ندارند بایستی توجیه شوند که قرنطینه در منزل را تا بهبودی کامل طی نمایند و صرفاً برابر تایید وگواهی سلامت از شبکه بهداشت مجاز به خروج از منزل هستند و حق ورود خودسرانه به جامعه را ندارند.

شریعت در ادامه یادآور شد: با توجه به گرم شدن هوا و افزایش شدید مصرف برق و احتمال خاموشی های دوره ای جهت مدیریت و صرفه جویی در مصرف برق، بایستی تدابیری اتخاذ شود تا انشاالله شاهد هیچ گونه اخلالی در روند فعالیت کادر درمانی و تجهیزات حیاتی فعال بیمارستان بدلیل قطعی و خاموشی نباشیم.

در پایان جلسه عباس توان رئیس شبکه بهداشت و درمان به تشریح اقدامات انجام گرفته مجموعه تحت مدیریت خود پرداخت و افزود: از مجموع ۱۲۴ فقره بازرسی انجام شده از طرف اکیپ بازرسی شبکه بهداشت و درمان در شبانه‌روز گذشته ۲۲ مورد تخلف منجر به تذکر، ۳ مورد معرفی به دادگاه و ۱۳ مورد اخطاریه صورت گرفته است.

وی همچنین از کمک های موثر و مستمر مردم و خیرین قدردانی کرد تاکید کرد مردم شریف شهرستان محمودآباد کمک های نقدی خودشان را به منظور تهیه اقلام بهداشتی مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی صرفاً به شماره حساب اعلامی ذیل نزد بانک ملی مرکزی واریز نمایند.

شماره حساب:

۰۱۱۲۹۰۷۱۹۵۰۰۱

و شماره شبای : IR920170000000112907195001