آغاز واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۹ سال در مازندران
آغاز واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۹ سال در مازندران
محمودآباد آنلاین: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که واکسیناسیون ۱۴۳ هزار و ۴۵۲ کودک پنج تا ۹ ساله مازندرانی علیه کرونا از امروز دوشنبه ۲۴ بهمن با تامین واکسن مورد نیاز آغاز شده است.

قاسم اویس  افزود: برای واکسیناسیون کودکان علیه کرونا ویروس، ۲ نوع واکسن سینوفارم و پاستو کووک در نظر گرفته شده که براساس آزمایش‌های بالینی متخصصان وزارت بهداشت این نوع واکسن‌ها ایمنی لازم  را برای مقابله با اومیکرون در بدن کودک ایجاد می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: شرط تزریق واکسن کرونا به کودکان، رضایت والدین است و پدر یا مادر در زمان تزریق این واکسن‌ها در خانه‌های بهداشت در مناطق روستایی و یا مراکز تجمیعی در مناطق شهری حضور داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه از هفته‌های گذشته واکسیناسیون علیه کرونا برای کودکان ۹ تا ۱۱ سال در استان مازندران آغاز شده بود گفت: از مجموع ۱۱۱ هزار و ۵۴۸ فرد واجد شرایط برای تزریق این نوع واکسن در استان، تاکنون ۲۰ درصد آنان مایه کوبی واکسن‌های پاستو کووک و یا سینوفارم را انجام دادند.

اویس با بیان این که ۴۸ مرکز تجمیعی برای تزریق واکسن کرونا ویژه کودکان پنج تا ۱۱ سال در استان مازندران در مناطق شهری در نظر گرفته شده است، ادامه داد: باتوجه به شیوع سویه اومیکرون در بین کودکان از والدین می‌خواهیم نسبت به واکسیناسیون علیه کرونا فرزندانشان اقدام کنند.

  • نویسنده : شقایق ناییحیان
  • منبع خبر : ایرنا