نظارت و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها مهم ترین توقع مردم
نظارت و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها مهم ترین توقع مردم
محمودآباد آنلاین: فاضلی معاون هماهنگی امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان محمودآباد اداره صنعت و معدن و تجارت به تنهایی نمی تواند در تحقق تنظیم بازار نقش داشته باشد و امروزه نظارت و ممانعت از افزایش بی رویه قیمت ها مهم ترین مطالبه و انتظار مردم از مسئولین است.

صبح امرور پنج شنبه ۹ دی جلسه کمیسیون تنظیم بازار به ریاست جمال فاضلی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و سرهنگ علیزاده جانشین فرماندهی سپاه و مدیران ادارات صنعت و معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و نمایندگان سایر ادارات عضو کمیسیون در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری محمودآباد جمال فاضلی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری محمودآباد طی سخنانی در این جلسه بر لزوم تشدید نظارت بر قیمت ها تاکید کرد و افزود: توزیع و تامین اقلام اساسی زندگی مردم مهم ترین اصل و کارکرد و ماموریت اعضای این کمیسیون می باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان محمودآباد گفت:  تامین به موقع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، قیمت گذاری کالاها،نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی از مهمترین وظائف ستاد تنظیم بازار است که این اقدامات در راستای بهبود کسب و کار و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و کسب رضایت آنان انجام می گیرد.

وی گفت: یکی از مهمترین اهداف مهم دولت درحوزه اقتصادی ایجاد ثبات اقتصادی در جامعه است و جلسات کمیسیون تنظیم بازار نیز به همین منظور دایر می شود.

وی افزود: امروزه سیاست های متعادل سازی اقتصاد ، تولید و تجارت در تمامی کشور ها و نظام های اقتصادی دنبال می شود و حتی در نظام های اقتصاد آزاد نیز دولت ها در بعضی مواقع برای جلوگیری از نوسان متغییر های اصلی اقدام به دخالت در بازار و اجرای سیاست های تنظیمی می کنند که از جمله این سیاست ها می توان به سیاست های قیمت گذاری اشاره کرد.

فاضلی گفت: یکی از مباحث بسیار مهم در تنظیم بازار نهاد تصمیم‌گیری است و نهادهای تنظیم بازار در کشور طی سال‌های گذشته تغییر یافته‌اند و هیچگاه دستگاه متولی که بتواند نقش خود را در بازار به خوبی ایفا نماید وجود نداشته و در دوره‌های اخیر که این وظیفه به وزارت صنعت، معدن و تجارت محول شده که همکاری سایر دستگاه های اجرایی را می طلبد.

 

 

  • نویسنده : محمد محتاطی
  • منبع خبر : روابط عمومی فرمانداری شهرستان محمودآباد